18 Ağustos 2011 Perşembe

Özgürlüğün Adı, Baby Sling


Doğumdan önce alışveriş faslında gerekli olmayanları elemek, olmazsa olmazları öğrenmek için pek çok yazı okudum. Bu araştırmalar sırasında keşfettim ilk, fakat güvenlik ve bebek gelişimi açısından pek içime sindiğini söyleyemeyeceğim. Ben de doğal olarak klasik bir kanguru alıp attım kenara. Fakat doğumun ardından biyerlere gitme isteği, kucakta taşıma gerekliliği v.s. unsurlar baş gösterince kanguru buna çözüm olamadı. İşte tam bu esnada Özlem’le sorunlar ve çözümler üzerine görüşüyorduk sık sık. İkinci kez o getirdi gündeme ama ben hala endişeyle yaklaşıyordum. Sonra denemekten ne çıkar deyip anneme gösterdim. ‘Biz bunu yaparız, satın almayalım’ dedi. Halkalı modeli tercih edip annemin de çabalarıyla güzel bir sling yaptık. Fakat Murathan yüzünün örtülmesine bile tahammül edemezken o torbanın içinde durmasını beklemek aptallık olmuştu. Sonra şimdi kullandığımız modeli denedik umutsuzca. Fakat bir mucize oldu ve Murathan onu çok sevdi. Şimdi her nereye gidersek onunla, evde ağlamalara çözüm bulamazsak onunla, evle ilgilenmek gerektiğinde onunla… Dışarıda şaşıran, anlamaya çalışan, sevimli ya da tehlikeli bulan gözler ve hatta bazen sesleri önemsemeden bu şekilde pek bi keyifliyiz…

Aman kucağa alıştırma diyenlerse aslında bilmiyorlardı ki Murathan sanırım doğuştan itibaren kucağa meyilli bir bebekti. Ne kadar çabaladıysam da kucağımdaki sakinliğini hiçbir yerde sağlayamadım ve teslim oldum. Varsın kucak bebeği olsun, varsın yalnız uyumayı reddetsin… Kucakta bebek konusu da ayrı bir başlık aslında. Bebek ve anne için yararları hakkında fazlasıyla şey duyup okudum, yazacağım ilk fırsatta. Belki de doğumdan önce çok büyük laflar etmişimdir uyku eğitim v.s. hakkında….

Sırt ağrısı çekmeden, evi çok da fazla ihmal etmeden, dışarı çıkmak kabus olmadan, sıcaklarda biraz bunalıp terlesek de slingi seviyor ve yeni annelere şiddetle tavsiye ediyorum…


Baba-oğul her fırsatta baş başa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder